Vredestein Dynamic Trek 16x1.75
Jestliže jsem byla z plášťů Big Apple velmi nadšená, tak potom z Dynamic City jsem byla mega nadšená :-) Proto když jsem 17. července jela do kolobezky-ostrava.cz vyměnit pláště Dynamic City od Vredesteinu za jejich Dynamic Trek, byla jsem plná očekávání. Treky jsou oproti City ještě trochu hrubší, o pár gramů těžší, hustí se na stejný tlak (dle výrobce 3 až 5 bar) a jsou za stejnou cenu. Ještě více připomínají Tour RIDE od Continentalu.
Hned při první jízdě jsem byla spokojená, protože jsem na první pocit nepozorovala žádné výrazné rozdíly oproti Dynamic City. Myslela jsem si, že hrubší vzorek bude o něco pomalejší, ale vůbec se to nepotvrdilo. Opět se jelo výborně, a i když bylo děsné vedro, tak jsem byla doma dokonce o několik minut dříve než minule (to pro změnu zase intenzivně pršelo) a průměrná rychlost stoupla o 1,1 km.
Z Vrbna do Ostravy celkem 112,34 km |
Binec se na Treky nelepí |
Velká část této trasy vedla po cyklotrase 55 tzv. Slezské magistrále, kdy velká část trasy vede po krásných nových úsecích s luxusním asfaltem uprostřed polí a krásnou přírodou okolo řeky, ale taky dost úseků s hrubým povrchem, štěrkem nebo dokonce jen po hlíně s hromadou kořenů a vystouplých kamenů. Třeba kolem Štěrkovny u Hlučína nebo kolem loděnice v Děhylově se pak hodí hrubší vzorek. Ono celkově jsem pláště Dynamic Trek na této trase velmi ocenila, protože do terénu jsou luxusní a po asfaltu krásně jedou, takže opět skvělé univerzální pláště pro každou příležitost.
Každodenní ježdění do práce a z práce je srovnatelné s Dynamic City. Ono vzhledem k letním tropickým dnům nemám příliš ambice honit se za novým rychlostním rekordem, nicméně průměrná rychlost pohodové jízdy je plus/mínus stejná. Možná terénitější úseky lze projíždět o něco rychleji vzhledem k lepší stabilitě, ale jinak mi přijde, že po asfaltu jezdí stejně rychle. Spíš to bude hodně o psychice a díky hrubšímu vzorku jezdím rychleji a méně brzdím.
Za deště stejná spokojenost jako s Dynamic City, kdy se mi za celou dobu nestalo, že by mi to na něčem mokrém podjelo, stejně tak bláto je radost projíždět, protože ani na Dynamic Treky se bláto nelepí a velmi rychle veškerý binec opadá.
Sjezd z Bumbálky 25.7.2015 |
BoKolobka - Bečva Tůr - Vsetínská 2015 |
Jízdou ve skupině jsem si také ověřila, že i tyto pláště nemají žádný problém s valivým odporem a skvěle jedou nejen v terénu, ale i po asfaltu. A tak i malá koloběžka osazená 16" koly s kvalitními náboji a plášti pak může bez problémů konkurovat těm mnohem větším.
Dynamic Trek v Porubských lesích |
Když to shrnu, tak Dynamic Trek jsou zatím můj žhavý favorit na nejlepší univerzální pláště vhodné jak do terénu, tak na silnici. Takže až mi časem doslouží původní Road Cruisery od Schwalbe, a bude potřeba pořídit nějaké nové, tak to budou nejspíš právě Treky od Vredesteinu.
Ještě bych určitě chtěla vyzkoušet nějaké užší silniční pláště (např. Schwalbe Marathon Racer - našla jsem: 16x1.35, 16x1.5, 16x1.75 nebo Kojak 16x1.25 od Schwalbe), které by mohly být vhodné na blížící se Ostravský maraton.
Suma summarum
povrch |
hodnocení
| ||||
Road Cruiser | TourRIDE | Big Apple | Dynamic City | Dynamic Trek | |
suchá silnice, pěkné cyklostezky, asfalt | + | - | ++ | ++ | ++ |
mokrá silnice, mokré stezky, mokrý asfalt | ++ | + | ++ | +++ | ++++ |
hrbolaté stezky, šotolina, štěrk, hlína | +++ | + | +++ | +++ | ++++ |
mokrá hlína, bláto | - | -- | - | + | + |
chodníky, zámková dlažba | ++ | + | ++ | ++ | ++ |
mokré chodníky, čičistones | ++ | + | + | ++ | ++ |
mokré linoleum, mokrá hladká dlažba | - | - | - | + | + |
Celkem najeto | 1255 km | 227 km | 409 km | 400 km | 870 km |
Tlak | 2,0 - 4,5 bar | 3,0 - 4,0 bar | 2,0 - 5,0 bar | 3,0 - 5,0 bar | 3,0 - 5,0 bar |
Hmotnost | 395 g | 455 g | 370 g | 430 g | 450 g |
Cena | 350 Kč | 299 Kč | 634 Kč | 340 Kč | 340 Kč |
Veškeré hodnocení a srovnání jednotlivých plášťů je pouze subjektivní, a to na základě mých aktuálních zkušeností...
Žádné komentáře :
Okomentovat