pátek 19. února 2016

Týden na Expressce

Mibo Express u mě v práci
K mojí "první" koloběžce Mibo Mastr jsem se rozhodla pořídit ještě velkého bráchu Mibo GT. "Gétéčko" je samozřejmě super koloběžka, ale ještě je na něm třeba doladit některé věci jako výška a šířka řídítek a pak pár drobných barevných detailů... Takže jsem ho po pár dnech ježdění nechala na "tunning" v kolobezky-ostrava. Abych ale nemusela domů MHD, tak jsem si místo GT půjčila krásnou žlutou reflexní Expressku.

Jezdím na ní už víc jak týden, opět téměř denně a za tu dobu jsem najela přes 150 km. Expresska má 20" kola, takže je o trochu větší než můj Mastr s 16" koly.

Zkoušela jsem si jí už loni, když jsem si vybírala Mastra, takže vím, že jezdí skvěle, ale já tenkrát chtěla malou skládací koloběžku do města a původně jsem rozmýšlela mezi Tinou a Mastrem. Nakonec vyhrál Mastr, protože rozdíl ve velikosti byl minimální, zato jízda na větší koloběžce byla prostě o něco lepší a hlavně Mastr byl k dispozici v červené barvě. Kdyby byl tenkrát Royal v červené barvě asi dnes jezdím na něm :-)

Plášť Schwalbe Kojak 1.35x20"

Plášť Schwalbe Marathon 1.5x20"
Koloběžka, kterou mám půjčenou má vpředu 1.35 tenký a hladký plášť Kojak od Schwalbe, který nemá vůbec žádný vzorek, a tak neuvěřitelně rychle a snadno sviští po asfaltu.

Vzadu je opět plášť od Schwalbe, tentokráte Marathon, který je jen o kousek tlustší, ale pořád velmi rychlý a zároveň jeho vzorek solidně drží i na mokrém asfaltu, takže jsem se zatím nepřizabila, ani když bylo mokro nebo pršelo.

Ano mám v dešti nebo za mokra naježděno stovky kilometrů, ale na Expressce jsem to poprvé zkoušela bez blatníků (bohužel jsem si půjčila koloběžku bez nich). Což byla obrovská chyba. Voda stříkala ze všech stran, a už po pár kilometrech jsem byla durch promočená a hlavně od bláta od hlavy až k patě. Ten den jsem to vzdala a vrátila se domů převléct a do práce jela potupně MHD. Druhý den opět pršelo, takže tradičně vyhrál můj Mastr s blatníky.

Nicméně pokud je alespoň trochu solidní počasí a nehrozí, že bude pršet, tak automaticky sahám po Expressce, protože je fakt o dost rychlejší a hlavně jízda na ní je mnohem pohodlnější. Odhaduji, že při stejné námaze to dělá v průměru tak 2-3 km/hod a velký vliv na to budou mít hlavně použité pláště.

Ani rozbahněná cesta není žádná tragédie
Většina mých cest je po asfaltu různé kvality. Nejraději jezdím po různých cyklostezkách a po silnici, případně nějaký ten chodník a zámková dlažba. Na tento typ "terénu" jsou prostě silniční tenké a rychlé pláště nejlepší. Nicméně občas se nevyhnu i místům kde je třeba jet po štěrku, hlíně nebo blátě a celkem velmi příjemně mě překvapilo, že to ani na silničních pláštích není taková hrůza, jak jsem si vždycky myslela. Asi zvážím pořízení druhé sady kol se silničními plášti i pro svého Mastra.

Už pár let těžce "ujíždím" na kombinaci červené a černé barvy, takže většina klasických věcí a doplňků, oblečení, naše staré i nové auto a obě moje koloběžky museli být červené. Sice vše musí  být červené nebo černé, ale v poslední době jsem si velmi oblíbila další barvu: tou je reflexní žluto-zelená. Takže i z tohoto pohledu je mi vypůjčená Expresska velmi sympatická a skvěle spolu ladíme ;-)

Velmi rychle jsem si zvykla na větší koloběžku, a už teď vím jak "bolí" přechod zpět na menší... (podobný pocit, jako když se vám při vysoké teplotě srazí prádlo v pračce... chce to zase chvilku času, než to člověk rozchodí / rozjezdí). Ovšem stále si nemyslím, že bych na Mastra úplně zanevřela, přeci jen jsme spolu najezdili přes 5 tisíc kilometrů a zažili spoustu krásných okamžiků. Navíc pořád je dost situací, kdy je malá skládací koloběžka prostě bezkonkurenční. Ale nic to nemění na faktu, že Expressku jsem si za těch pár dní naprosto zamilovala a jedinou útěchou mi je, že až jí budu vracet, tak na mě bude čekat mé nové milované GT, ale o tom zase příště...

  
Na výletě s kamarádkouVíkendových 50 km


18 komentářů :

  1. Aky si mala rozdiel na 20" kolesach oproti 16", teda pocitovo. A chcelo by to blatníky. Ja som na mezqa hned kupil blatníky. Kolobka je po zíme jak prasa, ale je nepozeram, že aha, prší, tak nejdem. Každy druhy deň poctivo na hodinku. Aj čo tak mrzlo okolo minus 10 so snehom. Dalo sa to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak rozhodně se na 20" jezdí zase o něco lépe jak na 16", ale ještě lepší bomba je moje nové GT, které má 28".
      Blatníky jsou samozřejmost, já bez nich normálně nejezdím a na Mastrovi je mám od začátku, ale Expressku mám pouze půjčenou, než bude hotové moje nové GT. Jinak jezdím za každého počasí a jezdila jsem i když byl sníh a mínus 11 stupnů ;-)

      Vymazat
    2. Ja som zatial pozeral po roznych modeloch a zatial to vyhrava na vymenu Doxtor F443 D+

      Vymazat
    3. Tak to je vyloženě terénní koloběžka, sice fajně lehká, ale taky mnohem vyšší nášlap a s těmi plášti to bude na asfaltu fakt makačka...

      Vymazat
    4. Na 11 cm nášlap som zvykly z yedoo. No radšej takto, než si rozbiť držku pri 4cm svetlosti.

      Vymazat
    5. Každý nechť jezdí na tom, co mu vyhovuje ;-)

      Vymazat
  2. Můžu se prosím zeptat, jak moc velký ten rozdíl je (mezi 20" a 16")? Řeším totiž velké dilema, chtěl bych koupit koloběžku a potřebuju skládací pro převoz autem. Líbí se mi Mibo Royal na 20", ale ten už se ani složený do auta nevejde. Mastr na 16" se naopak ještě vchází... Je ten rozdíl mezi 16" a 20" skutečně tak významný, že by mohlo stát za to koupit místo Mastra Royala třeba i s tím, že budu před každým převozem muset ještě sundavat kola?? Nebo ten rozdíl není tak zásadní, aby kvůli tomu člověku stálo za to ty problémy s převozem řešit?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No řeknu to takto, už když já jsem poprvé vybírala pořádnou koloběžku jako náhradu za hliníkovou skládačku z Decathlonu, tak se mi nejlépe jezdilo na 20", kdyby se tenkrát dělal v základu červený Royal asi bych ani na vteřinu neváhala... ale jako správná žena jdoucí po barvě, tak vyhrál červený Mastr na 16".
      Hodně taky záleží na způsobu používání koloběžky... pokud je předpoklad, že se bude jezdit velmi často a spíše delší trasy, určitě bych doporučila tu 20" pokud je o to mít koloběžku neustále sebou někde v autě a sem tam nějaký výlet, hodně ježdění po městě atd., tak ta 16" je možná ideálnější... Ale rozhodně před koupí doporučuji vyzkoušet obě, protože každému sedí něco trochu jiného... jo a dobře si seštelovat řídítka, aby jezdci pasovali, protože blbými řídítky lze pokazit každou koloběžku ;-)

      Vymazat
  3. Rád jsem si přečetl Tvůj hezký článek o Expressce. :) Já sám mám Mibo Mastra (černého) asi rok a po několika letech na K-bike to pro mě byl ohromný pokrok. Bez požadavku na skládatelnost do malého balíčku kdo ví, jestli bych neskončil rovnou u Mibo Express, která se mi opravdu dost líbí... Stejně velká kola tu koloběžku dělají tak nějak krásnou a výhoda je i to, že stačí jedna náhradní duše. Navíc je dost místa na nějaká zavazadla nad předním kolem. Stupátko 20mm je taky super. Proti tomu GT zase asi bude o něco rychlejší a nabídne zase o kus lepší jistotu v rychlejších sjezdech. Obratnost díky velkému přednímu kolu bude asi nic moc jako u nějakého trekingového kola. No ta přerostlost rozměrů velkých koloběžek, kdy je to velké už jako kolo, mně trošku vadí. Ale může to být jen problém v mojí hlavě, kdy si říkám, že koloběžka musí mít proti kolu výhodu menších rozměrů, menšího rozvoru kol, lepší obratnosti. Vlastně nemusí nic z toho a rychlost gétéčka je pro delší trasu větší bonus než obratnost malé koloběžky. Asi tak nějak to bude. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No řeknu to takhle... od tý doby co mám GTčko, tak jsem na Mastrovi byla jen párkrát ze začátku a teď třeba chudák Mastr stojí minimálně měsíc v předsíni s prázdným předním kolem (opět děravá duše), protože jsem nějak neměla akutní potřebu to řešit, jak zatím všude beru GTčko :D

      Vymazat
    2. Tak až najezdíš tisícovku, tak zkus napsat nějakou recenzi - srovnání. Myslím, že nejen mě to bude hodně zajímat. :)

      Vymazat
    3. K dnešnímu ránu mám na GTčku najeto již 2735,4 km :D Až bude někdy trochu času, tak nějaké to srovnání sepíšu ;)

      Vymazat
    4. Super. :-) Já mám ted v hlavě dilema Expres nebo GT a moc rád si přečtu Tvoji recenzi. :-)

      Vymazat
    5. Super. :-) Já mám ted v hlavě dilema Expres nebo GT a moc rád si přečtu Tvoji recenzi. :-)

      Vymazat
    6. Tak pokud neřešíš a nepotřebuješ malé rozměry a skladnost, tak není co řešit, určitě běž do GT ;-)

      Vymazat
  4. Malé rozměry a skladnost u brndy numero 3 neřeším, jelikož malé skladné mám dvě. Možná řeším nějaké teoretické věci, jako třeba o kolik může jet gt líp, když stejně 2/3 váhy jsou na zadní kolo, které je u GT stejně jako u Express 20 palců?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kde jsi přišel na to, že 2/3 váhy jsou na zadní kolo?

      Vymazat
    2. Už nevim, jestli jsem to nečetl na priblizivadlech. Stojna noha je blíže zadními kolu a u velké koloběžky na ruce zase tak moc váhy nejde. Nebo myslíš, že jde na zadní méně?

      Vymazat